Conclusió de l’enquesta de setembre del 2018

Després de realitzar una enquesta als nostres clients, per avaluar la nostra feina des d’un punt de vista extern, hem rebut 87 respostes, i n’hem extret les següents valoracions, que esperem que resolguin alguns dels inconvenients plantejats. Us agraïm molt la vostra participació, ja que és fonamental per tirar endavant un projecte de proximitat i contacte directe com el nostre.

La qualitat dels productes

Bona part de vosaltres heu indicat que la qualitat dels productes és alta, o molt alta, però hi ha hagut significatives queixes pel que fa, sobretot, a:

 

Coneixes bé el nostre projecte i manera de treballar?

La majoria de vosaltres heu especificat que sí que coneixeu el nostre projecte, però us agradaria saber-ne més. Degut a no voler enviar informació regular a través de Whatsapp, per a evitar saturar les vies de comunicació directa, és difícil fer arribar el nostre dia a dia a tots els clients. Així, us animem a seguir-nos a les nostres pàgines de Facebook, Instagram, o Twitter, per tal de veure una actualització regular de la nostra activitat, així com a assistir sempre que volgueu (sota cita prèva i en grups) a la nostra finca per a poder conèixer l’espai i la manera de treballar i produïr el que menjem.

Els preus dels productes

De les 87 respostes, 1 considerava que el preu era baix, 57 acceptable, 23 car, i 1 molt car. Tot i que molts dels que heu seleccionat l’opció “car”, heu especificat que anava en relació a l’economia individual/familiar, i no a la qualitat/preu del producte. Tot i així, m’agradaria especificar alguns punts, per tal de poder fer entendre per què els preus en agricultura ecològica són els que són:

Fer la comanda de divendres/dilluns, per dijous

Bona part de les enquestes sol·licitaven poder fer la comanda amb menys distància del dia d’entrega i, també, rebre-la a principis de setmana. En aquest cas, no podem fer cap millora, de moment, ja que al rebre producte d’altres pagesos, a més del nostre, i haver de programar les collites, gestionar les comandes, i fer-ne la seva distribució, ens és inviable escurçar els terminis o avançar-ne l’entrega. De totes maneres, seguirem pensant en maneres de fer-ho més senzill i còmode.

Pel que fa a la possibilitat de gaudir d’un espai físic (botiga) on venir a comprar, de moment no disposem de la possibilitat de tirar-ho endavant, però és una opció que contemplem sovint, així que tot pot ser, en un futur!

Productes que es troben a faltar

Respecte a productes desitjats que no oferim, principalment hi ha demanda de més varietat de fruita. Aconseguir fruita de productors ecològics catalans és complicat, ja que gestionen partides molt grosses que no podem, ara per ara, assumir. Tot i així, mirarem d’ampliar el ventall d’oferta en la mesura del possible. Pel que fa a platans, mangos,… i altres fruites de clima tropical, de moment en restringim la venda, entenent que trencaríem el concepte del producte de proximitat, degut a que són sempre produïts a grans distàncies.

Notificació de faltes

Hem vist molt positiva la idea de notificar al moment de preparar la comanda, si hi ha alguna falta en la mateixa, per a que quan rebeu la cistella no sigui cap sorpresa, i ho pogueu anar a cercar a un altre lloc si hi comptàveu específicament. Ja hem instaurat aquesta pràctica!

Forma de pagament

La forma de pagament, que en el cas dels punts d’entrega és només a través de transferència bancària, suposa problemes per a alguns. Cal dir que aquest sistema l’utilitzem per tal d’evitar la feina extra per als establiments on es recullen els nostres productes de fer el cobrament, i tenir previsió de canvi. Pels que el vostre banc us cobra comissió, podeu utilitzar l’aplicació mòbil Verse, ja que des d’allà s’eviten les comissions.

En les entregues a domicili, es pot fer el pagament tant per transferència com en efectiu.

 

Moltes gràcies!

El Turó d’en Rompons

 

 

 



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *